Onsdagen den 31/10.

Var som sagt och provred 3 hästar i Skåne i förrgår, väldigt lång, men jätte rolig dag! :)

Först var vi i Falsterbo. Den hästen var jätte söt och hette Winstone, född 1997.
Red han på en stor öppen äng först. Det gick bra först, men sen helt plötsligt så började han hoppa/trippa på stället eller så, och sen så drog han iväg med mig, och skenade ut på en asfalts väg. Han sprang en ganska lång bit, sen in på ett fält. Försökte styra in honom på en liten volt, men han gjorde en tvär sväng, så då flög jag av, rätt in i ett träd. Aj ;)
Typ 15 min senare så hittade vi busfröet på parkeringen till Ica, han skulle bara in och handla lite ;) skrittade han hem till stallet, och ställde in honom.
Blir nog inget med honom, då jag vill ha en lugn första häst, som jag bara kan ha kul med och så. Han verkar va en super mysig häst, men han är nog inte riktigt den ponnyn jag letar efter.. :/

Sen kom vi till Luca! En super gullig och mysig liten ponny, född 2000. Red henne i ett ganska litet ridhus, så vi hade inte så hemsk mycket plats, men hon var jätte fin att rida, väldigt snäll, men ändå lagom pigg, och lyssnade väldigt bra.
I hoppningen var hon ganska osäker, så hon behöver mycket stöd från ryttaren. Blev några vägringar innan jag lärde mig "var de rätta knapparna satt". ;) Men hon tyckte det var rätt roligt, och hoppade fint.
Luca är nog den ponnyn som är mest "aktuell", så vi får se vad som händer haha ;)

Sen åkte vi och red Sabina, ett grått sto f. 2004. Hon Älskade att hoppa haha! Öronen flög fram och hon hoppade jätte bra.
I dressyren var hon fin, lyssnade fint på hjälperna och så. men hon var ganska "svår" då och då, eftersom hon gjorde lite som hon ville ibland, haha. Men om man var lite envis så gav hon sig till slut ;)
Hon var också väldigt fin/bra, men liite svår riden ibland, och man vet ju inte om det kanske blir mer när man får hem henne heller.. :p

Och nu är vi alltså påväg till östra grevie och ska prov rida Luca igen, super taggad hihi. Ska nog rida ut med henne då, typ i skogen eller något. Har fortfarande ont typ överallt haha, så jag hoppas jag kan rida ;) men det går säkert bra hihi. (y) ha en bra dag, det ska jag ha! Love ya / Nellie


P.s. Kan lägga ut bilder på pållarna när jag kommer hem ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0