home again :(

hej! kom hem igår kväll från en grymt kul helg i den fina sommarstaden göteborg! ville bo på hotellet i två veckor till, och va på göteborg horse show alla dagarna! xd ^^ så nu återgår allt till min, ganska tråkiga, vardag xd

torsdag - jag och mamma kom fram till hotellet ganska tidigt, så vi checkade in & kollade in det superfina hotellrummet, sen drog vi till köpcentet Nordstan. där köpte jag en flaggtröja, en skjorta och två jeans. :) är jättenöjd med flaggtröjan ! (y) sen åt vi kvällsmat på hotellet, supergott! sen chillade vi bara på rummet och åt godis :)

fredag - vi gick upp halv tio, åt frukost och gjorde oss klara. sen gick vi ut på stan! :D först var vi på arkaden, och kollade i en onepiece affär, men vi hittade inget spc. sen gick vi ut på den stora shoppinggatan avenyn och gick där resten av dagen. köpte en blus, en tröja, ett par blåa jeans, ett par gröna jeans, två bh:ar, en foundation, och lite smycken. :) är jättenöjd med det jag har shoppat dessa två dagar! allt gick typ på 600/700 kr.. :P hade mer med mej, men jag ville spara lite till gbg horse show. på kvällen åt vi, kollade på tv, och spelade spel.

lördag - vi gick upp tidigt, typ halv nio, duschade och gjorde oss i ordning, sen gick vi ner och åt frukost. gött! sen checkade vi ut, och gick till centralstationen, därifrån skulle vi ta en spårvagn till scandinavium. först hittade vi inte rätt spårvagn, så vi gick typ runt och letade i en halvtimme, och det gjorde så att vi kom efter det hade börjat ;/ men vi kom typ när den första hade hoppat på young riders :p men sen hittade vi rätt, och kom till scandinavium!

vi gick och satte oss vid moa och marianne på våra platser, och kollade på hela young riders, sen var det en liten paus, så jag och moa gick lite på mässan och kikade :) sen kollade vi på GP ponnyn, någon show, agility och ponnystafett. :) gp ponnyn o agilityn var roligast, sen ponnystafetten ;) sen var det någon stipendieutdelning, men det ville vi inte se, så vi gick och åt ist.
när vi ätit klart, gick jag och moa runt lite, tävlade i libresse montern till exempel, vi skrev typ 20 lappar! xD sen kollade vi på det sista, den internationella hoppningen. det var jätteroligt att se. det var finskan nina fagerström som vann, med hästen Mouse. :) den bästa svensken var linda heed, hon kom trea.

resten av eftermiddagen gick vi på mässaaan! :D allt som allt köpte jag en ljusblå grimma, hästgodis, en stallgänget på tuva bok, signerad av lena furberg och en massage borste, som man också kan ta bort hår med, när hästen fäller :) köpte inte så jättemycket, eftersom jag inte har någon '' egen '' häst att köpa grejer till längre ;/ men det var superkul att gå ändååå! :D moa köpte ett superfint pannband i guld, en jättecool grimma som var typ regnbågsfärgad xD , en röd repgrimma, hästgodis och kanske något mer, till indra. :) jag är jättenöjd med dagen och allt jag köpt! och btw, jag träffade/såg nellie berntsson :O jag stog och kollade på en svart häst som var där, och då bara var hon jämte mej xD haha, ganska coolt endå :)

men nu måste jag äta, sen sticka ut till stallet och rida med malin. vi hörs och ses! /nellie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0