"Åsiktsinlägg".

Varför bryr vi oss så mycket om andra egentligen? Alltså nu menar jag inte att man inte ska bry sig om varandra, men varför ska vi alltid kommentera och snacka skit om andra? Vi vet ingenting om dom människorna, hur dom t.ex har det hemma.
Nu ska jag inte säga att jag är helt perfekt och aldrig säger ett dumt ord om någon annan, för så är det inte. Men jag försöker tänka mig lite för innan..

Tar ett exempel nu. Nellie Berntsson. Jag har absolut INGET emot henne, men jag tycker inte hon är mer speciell än någon annan, som många andra verkar tycka.
Sen är det alla såkallade "haters", som håller på och snackar skit osv om henne, dom ska klaga på hur hon rider, hennes kläder, att hon kanske är ute med några kompisar på lördag/fredags kvällarna, och massa mer. Vad har ni att göra med det undrar jag? Ert liv eller hennes? Om hennes föräldrar tycker det är okej att hon gör det, så varför ens bry sig?
Min personliga åsikt om Nellie, är att hon verkar vara en väldigt jordnära tjej, och enligt mig så är hon den "normalaste" bloggaren av alla stora bloggare, om ni förstår vad jag menar. Hon är en duktig ryttare, och har säkert fått kämpa för att komma dit hon är idag. Tycker dock att hon kanske klär sig liite olämpligt för att vara 12 år, men det är hennes val, right?
Så alla som fäller taskiga kommentarer osv tycker jag ska tänka sig för. Under hennes starka yta finns en liten tjej, som också har känslor.

Det jag vill få ut av detta, är att jag tycker vi ska sluta snacka massa skit om folk, när/om vi inte ens vet ett piss om dom. Deras liv kanske är helt för jävligt, vad vet vi?

/ Nellie


Kommentarer
Postat av: Emma ^^

words! <3

2012-10-30 @ 18:27:04
URL: http://madangerous.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0