Min Resa i egypten.

Jo Jag tänkte att jag kanske skulle berätta lite mer om min resa i Egypten. Jag har inget och göra så det skulle inte skada... xd <3
Okej, Let´s goo!!

Hotellet.
Måndag:
Vi fick vakna klockan kvart över 4, åka till Göteborg.. Flyget gick klockan 8 så vi var i tid :) Jag satt på plats 27F.. Att jag kommer ihåååg! hihhi, Men men.. Det tog 5 låånga timmar att åka dit. Vi åkte igenom Ungern, Bulgarien, Polen,Grekland, turkiet,Rumänien och jugoslavien. När vi väl var framme och skulle "checka ut" kom jag på att jag glömt min jacka på flyget och där i låg mina nycklar + mina mobilhörlurar.. Vi gick och frågade personalen ifall dom hittat nåt, men Nej.. När vi kom fram till hotellet så hade expidit gubbarna blandat ihop våra nycklar med några andra svenskar som kom samtidigt som oss, fast det löste sig snabbt! Vi sprang in och bytte om till bikini direkt och hoppade i Poolen! Jätteskönt, är nästan aldrig utomlands! Hotellet var jättesnyggt och hyfsat lyxigt! :) På kvällen var vi as trötta, igentligen skulle vi titta på Animation team, hurghada när dom skulle ha en show fast vi orkade inte vänta så vi gick och la oss tidigt.. Vi gick ju upp så tidigt o så. :) Vi var jättenöjda med maten och personelen, dom var jättetrevliga! :) Saknar den tiden :( <3




Tisdag:

Det var verkligen jättevarmt, omkring 30-33 grader i bara skuggan! Jag och Stina var och "utforskade" hotellet och satt och gungade på en lekplats när en som städade där gick förbi och han glodde heeeeeeela tiden på oss, som om vi var utomjordingar.. cx Vi var på stan för första gången! Alla bilar bara kör och tutar, inga övergångsställen eller någonting man måste bara chansa att bilarna stannar när man går över vägen, dom är seriöst helt galna.. Alla affärsmän står också utanför sin butik och bara " Kom in, det är jättebilligt! " (Engelska). Jag och Stina köpte iallafall varsitt par rosa converse för 70-75 egyptiska pund, ett pund är värt en krona ungefär. På kvällen så stannade vi uppe och skulle titta på showen iallafall! Dom bad pappa att komma upp på scenen, vilket han gjorde. Det var tre stycken män till som dom hade tagit upp. Det var typ en tävling, först skulle dom härma Tarzan, utan tröja.. Pinsamt? Ja! Tävlingen efter det så skulle dom härma ett djur och pappa valde en tupp.. Haha!, sista lilla tävlingen var att dansa som michael Jackson, Min pappa kan inte dansa.. Och hela publiken as garvade, inklusive jag.. Pappa vann hela tävlingen och blev "Mr Le Pacha 2012" han vann en drink, en tröja och en hatt. Men han fick aldrig tröjan och hatten för dom blev försenade. Tom och jag blev kompisar idag iallafall, My little english friend :3 Hihi, 27 år är han, men jag är längre än honom :D haha! Vi sjöng kareoke med honom, Han sjöng " http://www.youtube.com/watch?v=EGikhmjTSZI ". Så varje gång jag hör den låten så tänker jag på honom.. Saknar han så! :( Hela tiden kommer han fram till mig och skrämmer mig och ba " MJAAAAAAAUUUU"! Hihi!



Onsdag:
På förmiddagen var vi på stranden, solade och badade. En försäljare lyckades att övertala oss rasta flätor. Så nu har jag det, blev faktiskt nöööjd! Han som gjorde flätorna var omkring 18 år, jättesöt! När han hade flätat klart mitt hår så tog han kort på mig med sin mobil.. :) Och så sprutade han vatten på mina kläder och i mitt ansikte för att skoja lite, heh! På eftermiddagen badade vi nog mest i poolen och dansade på stranden med Tom och Jerry, men senare på kvällen gick vi på stan. Det var alldeles för varmt att gå där på dagen.. Man dog ju nästan av värmeslag! Men när det var ljummet och solen gått ner på kvällen var det helt perfekt! Jag köpte ett till par converse, låga vita och en converse tröja, blev nöjd med köpet! Alla försäljare gör allt för att sälja! En kille ba, " Your eyes are magnific" (stavning) Show på kvällen igen, det var det varje kväll då men.. :) Innan den började kom Tom förbi mig med en stor flaska med ISKALLT vatten i och tog den mot mitt ben! iskallt! Resten av den kvällen frös jag om mitt ena ben, normalt? cx På showen dansade dom salsa eller något. Efter det tvingade Jerry mig att gå in på discot, vilket jag gjorde. Dansade och såå!

Fortsättning följer :)
/Otilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0